Als je telefoonnummer al geregistreerd staat op onze server en de telefoongesprekken worden verstoord, hebben we de volgende informatie van je nodig om de verstoring voor je te analyseren:

Essentiële informatie:

  1. Datum (max 72h retrospectief)
  2. Exact tijdstip
  3. Gebeld nummer (bronnummer)
  4. Gebeld nummer (bestemmingsnummer)
  5. Wat hoort de beller? (bijv.: echo, bandaankondiging, enz.)
  6. Welk type lijn (bijv. kabel, DSL, LTE, radio relay, etc.) werd gebruikt op het moment van de storing en bij welke internetprovider is deze aangesloten?
  7. Treedt de storing sporadisch of permanent op?
  8. Welke hardware (router, modem) is in gebruik op de plaats van de storing? Vermeld indien mogelijk ook de firmwareversie van de gebruikte router.
  9. Welk eindapparaat (bijv. ISDN-telefoon, fax, IP-telefoon, VoIP APP) gebruikt u?
  10. Een korte foutbeschrijving van het effect van de fout

 

Verdere nuttige informatie:

  1. SIP-foutcode uit de logboeken/gebeurtenissenlijsten van uw eindapparaat (bijv.: "404 - Niet gevonden")
  2. Hoe lang treedt de fout al op?
  3. Hebt u onlangs wijzigingen aangebracht aan uw netwerkomgeving of hardware?
  4. Werd de oproep doorgeschakeld via een andere verbinding?

 

Als u uw telefoonnummer niet kunt registreren bij de VoIP-service, controleer dan eerst de configuratie van uw eindtoestel met behulp van de instructies in onze helpsectie.

Als dit niet het gewenste succes oplevert, hebben we de volgende informatie nodig om de storing te analyseren:

  • Het telefoonnummer waarvoor de registratie mislukt
  • Op welk eindapparaat (router, IP-telefoon, VoIP-software, enz.) probeert u het telefoonnummer in te stellen?
  • Welk type lijn (bijv. kabel, DSL, LTE, radio relay, etc.) werd gebruikt op het moment van de storing en met welke internetprovider is deze verbonden?
  • Een screenshot van de telefoonnummerconfiguratie van je eindapparaat
  • Wanneer heb je de dienst voor het laatst met succes kunnen gebruiken?

Verdere nuttige informatie:

  • Heeft u voor het laatst wijzigingen aangebracht in uw netwerkomgeving of hardware?
  • SIP-foutcode uit de logboeken/gebeurtenissenlijsten van uw eindapparaat (bijv.: "404 - Niet gevonden")