Geavanceerde instellingen van de Easybell app
In de regel werkt de app perfect zonder dat je de instellingen hoeft aan te passen. Controleer vooraf of wijzigingen echt nodig zijn, want je kunt de werking van de app ook aanzienlijk beperken in deze instellingen.
Opmerking: De volgende instructies zijn gemaakt met iOS 18.5 en app versie 2.5.6. Er kunnen afwijkingen zijn onder Android of met andere versies van onze app. De volgorde van het menu kan bijvoorbeeld afwijken.
Instellingen openen
Open de Easybell app op uw mobiele apparaat en klik op het tandwieltje in de rechterbovenhoek om de instellingen te openen.
1. account instellen
Voer hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in om opnieuw in te loggen.
Wisselgesprek
Als deze functie geactiveerd is, gaat uw telefoon over, zelfs als u al in gesprek bent. Als u de functie Wisselgesprek uitschakelt, krijgt de beller een "bezet"-signaal als u tegelijkertijd in gesprek bent.
Ondersteuning
Klik op "Ondersteuning" om naar onze klantenondersteuning te gaan.
2. inkomende gesprekken
Pushmeldingen
Als je deze optie selecteert, ontvang je oproepen, zelfs als de app momenteel niet op de voorgrond staat. Met deze instelling kun je ook oproepen ontvangen als het scherm is uitgeschakeld.
Uit
Als je pushmeldingen uitschakelt, kun je alleen bellen met de VoIP to go app; je zult geen oproepen meer ontvangen.
3. voorkeuren
Voorkeuren vormen het grootste deel van de instellingen.
3.1 Beltonen
Je kunt hier een alternatieve ringtone selecteren.
3.2 Audio-instellingen (geluiden onder Android)
Echo onderdrukken
Activeer echo-onderdrukking om echogeluiden te vermijden. We raden deze instelling aan.
Echo-onderdrukking voor luidsprekers
Activeer echo-onderdrukking voor luidsprekers om echogeluiden te vermijden wanneer je de luidspreker van het toestel gebruikt. We raden deze instelling aan.
Echo-annulering handset
Activeer echo-onderdrukking voor je handset om echogeluiden te voorkomen bij gebruik van het oortelefoontje van het toestel. We raden deze instelling aan.
Ruisonderdrukking
Schakel ruisonderdrukking in om achtergrondgeluid te verminderen.
Volume aanpassen
- Boost microfoon: Versterkt het volume van je microfoonsignaal. Verhoog deze waarden als u te stil lijkt voor de persoon met wie u spreekt.
- Geluid versterken: Verhoog het geluidsvolume als u problemen hebt om de persoon met wie u spreekt te verstaan.
- Volume van toetstonen: Wijzig het volume van de toetstonen naar wens.
Automatisch volume aan (Onder Android: Automatische luidsprekermodus)
Als je deze functie activeert, wordt de luidspreker van het apparaat onmiddellijk ingeschakeld als je het apparaat van je oor beweegt. Hiervoor is eeningebouwde afstandssensor in de smartphone nodig.
Bluetooth (ontbreekt onder Android)
Schakelt ondersteuning voor Bluetooth-hoofdtelefoons in. Schakel deze functie uit als je geen Bluetooth-hoofdtelefoon hebt of als je problemen hebt met het overschakelen naar luidsprekers. Deze instelling wordt door ons aanbevolen.
3.3 Gespreksopname
Alle gesprekken opnemen
Als deze optie is ingeschakeld, worden alle gesprekken die je voert automatisch opgenomen.
Meerkanaals
Selecteer deze optie als voor elke abonnee in het op te nemen WAV-bestand een apart audiospoor moet worden aangemaakt. Schakel deze optie uit om geheugenruimte te besparen.
Uitvoerbestandsformaat
Je kunt hier kiezen uit drie formaten:
8 kHz (Wav nano-wet), 16 kHz (WAV PMC16) en 48 kHz (Ogg Opus). Afhankelijk van de selectie neemt het geheugenbeslag van de opnames toe.
Wissen na
Duur waarna gesprekken automatisch worden verwijderd.
Opnamesignaal
Elke 15 seconden wordt een signaaltoon weergegeven om de andere partij te informeren dat het gesprek wordt opgenomen.
Als u dit deactiveert, wordt u op de app gevraagd om akkoord te gaan met een disclaimer.
E-mailadres
Hier kun je een e-mailadres invoeren waarnaar je het opgenomen gesprek als WAV-bestand kunt sturen.
URL uploaden
URL voor het uploaden van de opgenomen .wav-bestanden. De app gebruikt PUT verzoeken met de respectievelijke opname in de body van het verzoek.
3.4 Oproepen doorschakelen
Om automatische doorschakelingen correct in te stellen, gebruikt u ons klantenportaal of onze OfficeDesk. Daar kunt u de automatische doorschakeling voor uw nummer(s) instellen.
Op
Hiermee activeert u de automatische doorschakeling. Voer hiervoor het gewenste telefoonnummer in.
Gesprek doorschakelen
Hiermee kunt u spontaan beslissen of en naar welk telefoonnummer u de beller wilt doorschakelen als u een inkomend gesprek ontvangt.
3.5 Telefoonnummer aanpassen
Aanpassingen aan het telefoonnummer hebben invloed op alle gebelde telefoonnummers!
Gebruik op eigen risico.
Creëren van regels gebaseerd op eigenschappen van het gekozen nummer, bijv. "Begint met" of "Komt overeen met lengte". Als een van de ingestelde voorwaarden van toepassing is, kan een actie worden geselecteerd, bijv.
3.6 Netwerk
Geautoriseerde SSID's en ongeautoriseerde SSID's
Je kunt de app beperken om alleen Wi-Fi-netwerken te gebruiken met SSID's uit je lijst. Dit heeft geen invloed op de 3G/gsm-verbinding.
Voor iOS versie 13 en hoger is toegang tot de locatiediensten vereist om de huidige Wi-Fi-SSID te bepalen. Dus als je toegestane of niet-toegestane SSID's hebt ingesteld, zal de app je vragen om toegang tot de locatiediensten toe te staan voor een goede detectie.
Netwerkprioriteiten voor RTP
"Prioriteit voor mobiele data" stuurt de RTP-audiogegevens via je mobiele dataverbinding, zelfs als er Wi-Fi beschikbaar is. Dit maakt een stabiele telefoonverbinding mogelijk in het geval van een zwakke WLAN-verbinding. Houd er rekening mee dat alle gegevens dan worden gefactureerd via je mobiele telefooncontract.
Netwerkverandering
In het geval van een mogelijke netwerkwijziging tijdens een gesprek, moet je opgeven of het nieuwe netwerk of het vorige netwerk moet worden gebruikt. De standaardinstelling is om het netwerk alleen te wijzigen "indien nodig" - bijvoorbeeld als het mobiele datanetwerk werd gebruikt aan het begin van het gesprek, maar een eerder verbonden WLAN-netwerk beschikbaar is geworden tijdens het gesprek. De derde optie is om het netwerk "altijd" te wijzigen, indien mogelijk.
Als je een Android-toestel gebruikt, vind je hier ook de volgende instellingsopties:
Mobiel netwerk actief houden
Indien geactiveerd, zal het mobiele netwerk gebruikt blijven worden, zelfs als de smartphone verbonden is met een WLAN. Dit kan helpen bij een instabiele of inconsistente Wi-Fi-verbinding.
RTP-laag gebruiken (verouderd)
Dit activeert het gebruik van de RTP-laag. Dit wordt nog steeds door ons ondersteund, maar is al verouderd.
3.7 Werking
Headsetbediening
Activeert gespreksbediening via de afstandsbediening op je headset. Wanneer geactiveerd, gaat het afspelen van muziek niet door na het gesprek. Met één klik accepteer je een inkomend gesprek of zet je een bestaand gesprek in de wacht. Dubbelklik om een oproep te weigeren of een bestaand gesprek te beëindigen.
Toon "Globe" knop
Selecteer om de "Globe"-toets weer te geven. Als de "+"-toets is geselecteerd, verschijnt er een selectie van landenkiescodes nadat je op de wereldbol hebt geklikt.
(copy 34)
Voor GSM-oproepen: Edge Voice-service
Gedrag voor inkomende GSM-oproepen tijdens een vast telefoongesprek. Je kunt kiezen tussen "Gesprek annuleren", "Gesprek vasthouden" (standaard) en "Bericht afspelen, gesprek vasthouden".
Als je de app op Android gebruikt, vind je deze instelling in de voorkeuren onder "Controle". Daar heb je de optie om de oproepintegratie van Android, die standaard geactiveerd is, uit te schakelen. Je kunt dan het belgedrag voor GSM-oproepen op dezelfde manier configureren.
Door de oproepintegratie uit te schakelen, kun je echter functionaliteiten verliezen, zoals het gebruik van Bluetooth headsets tijdens gesprekken.
3.8 Niet storen
Hier kun je DND-regels (Niet storen) toevoegen als je tijdens deze periode geen inkomende oproepen wilt ontvangen. De regels kunnen worden aangemaakt voor tijdsintervallen, dagen van de week en specifieke contacten. Je kunt ook een opmerking toevoegen aan een regel en deze individueel in- en uitschakelen.
3.9 Contacten sorteren op
Je kunt kiezen uit drie sorteervolgorden:
- Systeemeigen (alleen op iOS): Dit neemt de sortering over van de contactpersonen die je vooraf hebt ingesteld op je apparaat
- Op voornaam: Sorteert uw contactpersonen alfabetisch op voornaam
- Op achternaam: Sorteert uw contactpersonen alfabetisch op achternaam
3.10 De SIP-zone loggen
Het is zinvol om SIP-operatie te registreren als u wangedrag binnen de app detecteert met betrekking tot de verbinding enz. In ondersteuningsgevallen kan het de moeite waard zijn om logging te activeren en het gegenereerde bestand direct naar Easybell Support te sturen bij het melden van het wangedrag; dit maakt een snellere en effectievere verwerking mogelijk. Als SIP-logging is geactiveerd, vindt u dit onder Instellingen: SIP log.
3.11 Taal
Hier kun je een van de aangeboden talen selecteren; standaard wordt de taal automatisch ingesteld; deze is dus identiek aan de systeembrede taalinstelling van je smartphone.
De app moet opnieuw worden opgestart om de wijzigingen te activeren.
3.12 SSL uitzonderingen
Uitzonderingen voor SSL-certificaten worden hier toegevoegd als ze werden toegevoegd na een mislukte certificaatverificatie. Dit kan gebeuren als het certificaat is verlopen of als de proxy een zelfondertekend certificaat gebruikt.
4. app info
Hier vind je informatie over de versie en het buildnummer van de app, evenals de apparaatidentificatie.
5. gebruik van de app
Dit gedeelte bevat informatie over je gebruik van de app. Je kunt de gesprekstijden bekijken, zowel voor de huidige als voor de vorige maand, evenals de totale gesprekstijd in minuten. Je vindt hier ook informatie over het aantal individuele bellers. Klik op "Reset" om alle statistische gegevens te resetten.
6. toepassing resetten
Dit is vooral relevant als u zich bijvoorbeeld wilt aanmelden bij de app met een nieuw telefoonnummer of als u de app wilt verwijderen. Als u de app verwijdert zonder de toepassing te resetten, kunt u problemen ondervinden wanneer u zich aanmeldt met hetzelfde telefoonnummer op een ander apparaat.

Erkend en gewaardeerd!
Ons succes is gebouwd op vertrouwen van klanten en partners.
4.6 Rating op TrustPilot