Deze gemaksfunctie is ook beter bekend als "Music on Hold". Hiermee kunnen bellers luisteren naar een gepersonaliseerd audiobestand terwijl het gesprek in de wacht staat.

Inrichting

De volgende stappen leiden je door het uploaden en instellen van je aangepaste wachtmuziek binnen het cloud telefoonsysteem.

1. geavanceerde instellingen van het cloud telefoonsysteem

Open je klantenportaal en ga naar Telefoonfuncties → Cloud telefooncentrale.

Klik in het overzicht van de cloud telefooncentrale op het veld "Meer" aan de rechterkant en open vervolgens de "Geavanceerde instellingen" van je cloud telefooncentrale.

2. audiobestand uploaden

Basisinstellingen

Voer in het menu "Basisinstellingen" een naam in die u gemakkelijk kunt toewijzen. Selecteer "Wachtmuziek" als type.

Berichtinstellingen

Je kunt je wachtmuziek uploaden via de knop "Bestand selecteren". Het bestand moet in MP3- of WAV-indeling zijn, met een maximale lengte van 2 minuten en een maximale grootte van 50 MB. De bitsnelheid van het audiobestand mag niet hoger zijn dan 128 kbit/s.

Bevestig het proces door op "Opslaan" te klikken.

Let op:
Gebruik alleen muziek waarvan je de rechten hebt. Algemene informatie over het gebruik is te vinden op de website van GEMA. Er is onder andere een tarief voor wachtlijnen voor telefoons.

Upload controleren

Je vindt je wachtmuziek nu in het gedeelte "Audiobestanden". Indien gewenst kun je het bestand afspelen of de invoer bewerken.

3. selecteer Wachtmuziek

Om één van je wachtmuziek audiobestanden te gebruiken, open je eerst de "Geavanceerde instellingen" in het overzicht van het cloud telefoonsysteem.

In het blok "Telefoonnummers en extensies" vindt u "Wachtmuziek" als laatste item. Selecteer het gewenste bestand en bevestig met "Opslaan".