Een antwoordapparaat / voicemail instellen
Met Easybell wordt het antwoordapparaat technisch gerealiseerd via oproepdoorschakeling. Dit betekent: om bellers bij uw mailbox te krijgen, moet de doorschakeling naar uw mailbox geactiveerd zijn.
In deze handleiding laten we u zien hoe u deze doorschakeling instelt.
In deze handleiding laten we u zien hoe u deze doorschakeling instelt, zodat oproepen worden doorgeschakeld naar uw voicemailbox als u niet beschikbaar of in gesprek bent, of na een bepaalde tijd. Op deze manier werkt je antwoordapparaat zoals je gewend bent - alleen met een flexibele doorschakelregel.
Als u de easybell Cloud telefooncentrale gebruikt, gebruik dan de instructies "Oproepomleiding instellen in de Cloud telefooncentrale".
Dit brengt je naar de instellingen:
Ga naar my.easybell.com en log in op uw klantenportaal.
Onder "Mijn gegevens" → "Telefooninstellingen" vindt u onder "Connecties" een overzicht van uw SIP trunks.
Klik op de SIP trunk waarvan u de configuratie wilt bewerken.
Klik op de verbinding waarvoor je de instellingen wilt aanpassen.
Klik vervolgens op “Wijzigen” onder de SIP-toegangsgegevens in de sectie “Configuratie”.
oproepdoorschakeling instellen
Je kunt kiezen tussen drie verschillende opties in de instellingen, die hieronder in detail worden uitgelegd:
- Schakel gesprekken nooit door
- Alle oproepen doorschakelen
- Oproepen doorschakelen afhankelijk van de status
Je hebt ook de optie om een parallel gesprek in te stellen.
Schakel gesprekken nooit door
Hier vindt geen doorsturen plaats:
Alle oproepen doorschakelen
Alle oproepen worden onmiddellijk doorgeschakeld naar het antwoordapparaat.
Oproepen doorschakelen afhankelijk van de status
Er wordt hier onderscheid gemaakt tussen drie verschillende statussen:
Beschikbaar/online:
Deze status wordt gegeven als je eindapparaat zich succesvol heeft geregistreerd bij het telefoonnummer en niet in gesprek is.
Bezet:
Deze status wordt gegeven als uw eindapparaat zich heeft geregistreerd op het telefoonnummer maar in gesprek is of op DND staat.
Offline:
Deze status bestaat als er geen apparaat is geregistreerd bij het telefoonnummer. Dit kan zijn omdat het is uitgeschakeld of omdat er een verbindingsfout is opgetreden.
Voor elke status kun je bepalen of het gesprek moet worden doorgeschakeld naar een antwoordapparaat of een telefoonnummer. Je kunt natuurlijk ook aangeven dat er bij een bepaalde status niets gebeurt.
Om uw instellingen definitief op te slaan, klikt u op"Toepassen".
Uw antwoordapparaat is succesvol geactiveerd. Als je het antwoordapparaat later opnieuw wilt deactiveren, klik je op "Geen actie".

Erkend en gewaardeerd!
Ons succes is gebouwd op vertrouwen van klanten en partners.
4.6 Rating op TrustPilot