Voordat je de Easybell app kunt gebruiken met de Cloud telefooncentrale, moet je de app installeren op je telefoon en een extra apparaat aanmaken in de Cloud telefooncentrale.

In deze handleiding laten we je beide stap voor stap zien en hoe je vervolgens kunt inloggen in de app.

Aan het einde vind je ook een instructievideo.

1. Toegangsgegevens aanmaken

In de eerste stappen laten we zien hoe je een eindapparaat van het type "App" aanmaakt en daarmee toegangsgegevens aanmaakt voor de Easybell app.

Als u hier al bekend mee bent of de gegevens al bij de hand hebt, kunt u direct naar stap 2 gaan.

1.1. Apparaat toevoegen

Roep uw cloud telefooncentrale op in uw easybell klantenportaal.

Voeg een nieuw eindtoestel toe door te klikken op de knop "Voeg toe" naast "Apparaten".

1.2. Apparaat configuratie

Selecteer onder de "Basisinstellingen" de "Easybell app" als apparaattype en vervolgens "Mobiele app" bij type app.

De overige stappen zijn vergelijkbaar met de andere stappen voor het instellen van eindtoestelaccounts in de Cloud telefooncentrale.

Vergeet niet het eindtoestel toe te wijzen aan een extensie.

1.3 Toegangsgegevens genereren

Klik op de knop "Toegangsgegevens opslaan en genereren".

Je inloggegevens en een QR-code worden nu weergegeven.

Laat het venster open - we hebben de QR-code nodig in stap 3.

2. De app installeren

Download de Easybell-app uit de Play Store voor Android.

3. Scan de QR-code in de app

Open de Easybell app op uw telefoon. Wanneer u de app voor de eerste keer start, kunt u de QR-code scannen om in te loggen of de getoonde gegevens handmatig invoeren.

De app vraagt om enkele toegangsrechten in uw telefoon, zoals voor de microfoon of contacten. Bevestig deze rechten, anders kan de werking van de app niet worden gegarandeerd.

Opmerking: Er kan slechts één telefoonnummer worden geregistreerd in de app.