Als je alleen de extensie grootte van je Cloud telefooncentrale abonnement wilt wijzigen, is het voldoende om meer extensies + eindtoestellen aan te maken dan zijn inbegrepen in het huidige abonnement. Het is ook niet mogelijk om meer extensies en toestellen toe te voegen aan de Basic Cloud telefooncentrale, omdat de gratis versie van de Cloud telefooncentrale beperkt is tot vijf extensies en vijf toestellen. Als je het aantal extensies of eindtoestellen van de Basic versie wilt verhogen, wijzig dan eerst uw abonnement naar Classic of Pro en verhoog indien nodig het aantal extensies of eindtoestellen.

Houd er rekening mee dat als je overschakelt van de Classic of Pro Cloud telefooncentrale naar de Basic versie, alle configuraties van de telefooncentrale verloren gaan. Deze kunnen niet worden hersteld. 

Instructies

Er zijn twee verschillende abonnementswijzigingen mogelijk binnen het cloud telefoonsysteem:

  • Het aantal eindtoestellen en extensies. Houd er rekening mee dat de Cloud telefooncentrale Basic maximaal 5 extensies en 5 eindtoestellen (= 5 seats) omvat. De Classic en Pro versies ondersteunen momenteel 600 seats.
  • Het aanbod van functies / versie van de Cloud telefooncentrale ("Basic", "Classic" of "Pro")

Abonnementswijzigingen in de Cloud telefooncentrale zijn altijd gratis.

1. Geavanceerde instellingen van het cloud telefoonsysteem

Open je klantenportaal en klik op Beheer je Cloud PBX.

Klik in het overzicht van de cloud telefooncentrale op het dropdownmenu "Meer" aan de rechterkant en open vervolgens de “Geavanceerde instellingen”.

2. Abonnement wijziging

Onderaan de geavanceerde instellingen vind je het gedeelte "Tariefswijzigen".

Klik op "Wijzig aanpassen" en er wordt een pop-upvenster geopend.

3. Wijzigen huidige abonnement

Hier kun je de versie van je cloud telefoonsysteem aanpassen, evenals het aantal seats.

3.1 Versie van het cloud telefoonsysteem

Selecteer de versie van het cloud telefoonsysteem waarmee je in de toekomst wilt werken.

In de Pro versie kun je gebruik maken van extra professionele functies zoals Call Flow Creator, Analytics en een desktop client. Meer informatie vind je op de productpagina van de cloud telefooncentrale.

Om te downgraden van een Pro- naar Classic-versie zijn een aantal vereisten van toepassing:

Vereisten voor het overschakelen van de Pro-versie naar Classic

Verwijder eerst alle Pro-functies uit je installatie.

Vereisten voor het overschakelen van de Pro- of Classic-versie naar de Basic-versie

Als je overstapt naar de gratis Basic-versie, wordt je cloud telefooncentrale eenmalig volledig gereset, omdat het aanbod van functies fundamenteel anders is. Aangezien de Basic versie maximaal 5 eindtoestellen en 5 extensies kan hebben, moet de Cloud PBX opnieuw ingericht worden. Het verwijderen van de configuratie is niet ongedaan te maken.

3.2 Seats

Selecteer hoeveel seats je in de toekomst nodig hebt voor je cloud telefoonsysteem.

Breng bij een downgrade het aantal seats terug tot het maximum aantal van het doeltarief voordat je overschakelt naar een kleiner abonnement.

4. Abonnement controleren en bestellen

Maak uw keuze. Als je een andere abonnementsvorm selecteert, verschijnt er een samenvatting van het nieuwe tarief.

Zodra je op "Boek nu" klikt, wordt de tariefwijziging ingesteld voor de eerstvolgende maandwisseling en ontvang je bestelinformatie op het e-mailadres dat je bij ons hebt opgeslagen.

Je kunt extra geboekte eindapparaten en uitbreidingen onmiddellijk gebruiken. Deze worden echter pas in rekening gebracht nadat de tariefwijziging heeft plaatsgevonden.