Wijzig het abonnement van het cloud telefoonsysteem
Als je alleen de extensie grootte van je Cloud telefonie abonnement wilt wijzigen, is het voldoende om meer extensies + eindtoestellen aan te maken dan zijn inbegrepen in het huidige abonnement. Het is ook niet mogelijk om meer extensies en toestellen toe te voegen aan de Basic Cloud telefonie, omdat de gratis versie van de Cloud telefonie beperkt is tot vijf extensies en vijf toestellen. Als je het aantal extensies of eindtoestellen van de Basic versie wilt verhogen, wijzig dan eerst uw abonnement naar Classic of Pro en verhoog indien nodig het aantal extensies of eindtoestellen.
Houd er rekening mee dat als je overschakelt van de Classic of Pro Cloud telefonie naar de Basic versie, alle configuraties van de telefooncentrale verloren gaan. Deze kunnen niet worden hersteld.
Instructies
Er zijn twee verschillende abonnementswijzigingen mogelijk binnen het cloud telefonie:
- Het aantal eindtoestellen en extensies. Houd er rekening mee dat de Cloud telefonie Basic maximaal 5 extensies en 5 eindtoestellen (= 5 seats) omvat. De Classic en Pro versies ondersteunen momenteel 600 seats.
- Het aanbod van functies / versie van de Cloud telefonie ("Basic", "Classic" of "Pro")
Abonnementswijzigingen in de Cloud telefonie zijn altijd gratis.
1. Geavanceerde instellingen van het cloud telefonie
Open je klantenportaal en klik op Beheer je cloud telefonie.
Klik in het overzicht van de cloud telefonie op het dropdownmenu "Meer" aan de rechterkant en open vervolgens de “Geavanceerde instellingen”.
2. Abonnement wijziging
Onderaan de geavanceerde instellingen vind je het gedeelte "Tariefswijzigen".
Klik op "Wijzig aanpassen" en er wordt een pop-upvenster geopend.
3. Wijzigen huidige abonnement
Hier kun je de versie van je cloud telefonie aanpassen, evenals het aantal seats.
3.1 Versie van het cloud telefonie
Selecteer de versie van het cloud telefonie waarmee je in de toekomst wilt werken.
In de Pro versie kun je gebruik maken van extra professionele functies zoals Call Flow Creator, Analytics en een desktop client. Meer informatie vind je op de productpagina van de cloud telefonie.
Om te downgraden van een Pro- naar Classic-versie zijn een aantal vereisten van toepassing:
Vereisten voor het overschakelen van de Pro-versie naar Classic
Verwijder eerst alle Pro-functies uit je installatie.
- Zorg ervoor dat geen enkele extensie het type "Call Flow" gebruikt.
- Zorg ervoor dat geen enkel eindapparaat is ingesteld op het type "App / Desktop".
- Deactiveer "Analytics" in de geavanceerde instellingen van het cloud telefonie.
Vereisten voor het overschakelen van de Pro- of Classic-versie naar de Basic-versie
Als je overstapt naar de gratis Basic-versie, wordt je cloud telefonie eenmalig volledig gereset, omdat het aanbod van functies fundamenteel anders is. Aangezien de Basic versie maximaal 5 eindtoestellen en 5 extensies kan hebben, moet de cloud telefonie opnieuw ingericht worden. Het verwijderen van de configuratie is niet ongedaan te maken.
3.2 Seats
Selecteer hoeveel seats je in de toekomst nodig hebt voor je cloud telefonie.
Breng bij een downgrade het aantal seats terug tot het maximum aantal van het doeltarief voordat je overschakelt naar een kleiner abonnement.
4. Abonnement controleren en bestellen
Maak uw keuze. Als je een andere abonnementsvorm selecteert, verschijnt er een samenvatting van het nieuwe tarief.
Zodra je op "Boek nu" klikt, wordt de tariefwijziging ingesteld voor de eerstvolgende maandwisseling en ontvang je bestelinformatie op het e-mailadres dat je bij ons hebt opgeslagen.
Je kunt extra geboekte eindapparaten en uitbreidingen onmiddellijk gebruiken. Deze worden echter pas in rekening gebracht nadat de tariefwijziging heeft plaatsgevonden.



