Gelijk aan de functie "Toestelnaam op scherm tonen", kan het nuttig zijn om het gebruikte telefoonnummer bij een doorschakeling aan te passen. Of je het originele bronnummer of het nummer van de doorgeschakelde extensie verzendt, hangt af van je specifieke scenario en voorkeuren.

Dit laatste is nuttig als het minder belangrijk is wie er precies belt, maar wel de oorspronkelijke bestemming van het gesprek (bv. een specifieke wachtrij). 

Als je daarentegen het bronnummer doorgeeft, heeft dit het voordeel dat gesprekken nauwkeurig kunnen worden toegewezen en dat terugbellen mogelijk is.

Let op!

Deze instelling is alleen van toepassing op externe doorschakelingen die zijn ingesteld in de Cloud PBX voor een extensie of belgroep.

Inrichting

1. De Cloud PBX openen

Open het Easybell klantenportaal en log in met je persoonlijke toegangsgegevens.

Selecteer vervolgens "Mijn producten" in het bovenste menu en klik op "Beheer je Cloud PBX" om toegang te krijgen tot het overzicht van de centrale.

2. Extensie bewerken

In het overzicht van de Cloud PBX zoek je de extensie die je wilt bewerken bij Extensies en belgroepen.

Klik vervolgens op het “Bewerk” naast de gewenste extensie.

3. Nummerweergave instellen voor doorschakelen

Je vindt de gewenste optie in het gebied Inkomende telefonie.

In het dropdownmenu bij Nummerweergave bij doorschakelen heb je twee opties om uit te kiezen:

Het toestelnummer doorsturen: het telefoonnummer van deze extensie wordt gestuurd naar de bestemming van de doorschakeling.

Het bronnummer doorsturen: het oorspronkelijke telefoonnummer van de beller wordt gestuurd naar de doorschakelbestemming.

Klik onderaan de pagina op Opslaan om de instellingen toe te passen.