Als je de tijdgestuurde doorschakeling of de na sluitingstijd-schakeling hebt geactiveerd, maar beschikbaar wilt blijven voor interne gesprekken, kun je dit instellen in het cloud telefoonsysteem.

Zo kun je de beschikbaarheid flexibel indelen en ervoor zorgen dat belangrijke interne communicatie niet wordt onderbroken.

1. het cloud telefoonsysteem oproepen

Open het Easybell klantenportaal en log in met je persoonlijke toegangsgegevens.

Selecteer vervolgens "Mijn producten" in het bovenste menu en klik op "Beheer je Cloud PBX" om toegang te krijgen tot het overzicht van de centrale.

2. extensie bewerken

Navigeer vervolgens naar de extensie of belgroep waarvoor je het onderscheid tussen interne en externe oproepen wilt instellen en klik rechts op "Bewerk".

In het gebied "Inkomende telefonie" heb je twee opties om onderscheid te maken tussen externe en interne gesprekken bij het afhandelen van gesprekken van deze extensie:

  • Alleen externe oproepen doorschakelen
  • Schakelaar na sluitingstijd alleen voor externe gesprekken

Hieronder leggen we elke optie in meer detail uit.

Alleen externe oproepen doorschakelen

Als deze optie geactiveerd is, wordt de geconfigureerde oproepomleiding alleen doorgeschakeld voor externe oproepen.

Interne oproepen kunnen nog steeds worden ontvangen, ongeacht de ingestelde doorschakeling (bv. naar een voicemail).

Schakelaar na sluitingstijd alleen voor externe gesprekken

Als deze optie is geactiveerd, heeft de schakeling alleen betrekking op externe oproepen na sluitingstijd.

Interne oproepen blijven overgaan, ongeacht de status van de na sluitingstijdschakelaar.