Als je de tijdgestuurde doorschakeling of de na-schakeling hebt geactiveerd, maar beschikbaar wilt blijven voor interne gesprekken, kun je dit instellen in het cloud telefoonsysteem.

Zo kun je je beschikbaarheid flexibel indelen en ervoor zorgen dat belangrijke interne communicatie niet wordt onderbroken.

1. het cloud telefoonsysteem oproepen

Open uw MyEasybell klantenportaal en log in met uw persoonlijke toegangsgegevens.

Selecteer in het menu bovenaan "Mijn producten" en vervolgens "Beheer je Cloud PBX".

2. extensie bewerken

Navigeer vervolgens naar de extensie of gespreksgroep waarvoor je het onderscheid tussen interne en externe oproepen wilt instellen en klik rechts op "Bewerken".

In het gebied "Inkomende telefonie" heb je twee opties om onderscheid te maken tussen externe en interne gesprekken bij het afhandelen van gesprekken van deze extensie:

  • Alleen doorschakelen voor externe gesprekken
  • Schakelen buiten kantooruren alleen voor externe gesprekken

Hieronder leggen we elke optie in meer detail uit.

Alleen externe oproepen doorschakelen

Als deze optie geactiveerd is, wordt de geconfigureerde oproepomleiding alleen doorgeschakeld voor externe oproepen.

Interne oproepen kunnen nog steeds worden ontvangen, ongeacht de ingestelde doorschakeling (bv. naar een voicemail).

Naschakeling alleen voor externe oproepen

Als deze optie is geactiveerd, heeft de na-uursschakeling alleen betrekking op externe inkomende oproepen.

Interne oproepen blijven gesignaleerd ongeacht de status van de na-uur-schakelaar.