1. het cloud telefoonsysteem oproepen

Open uw MyEasybell klantenportaal en log in met uw persoonlijke toegangsgegevens.

Selecteer in het menu bovenaan "Mijn producten" en vervolgens "Beheer je Cloud PBX".

2. extensie toevoegen

Je komt nu op de overzichtspagina van je Cloud telefoonsysteem. Klik op "Toevoegen" naast "Extensies en oproepgroepen".

3. extensie configureren

Het instellen van de extensie is verdeeld in verschillende gebieden, die je in volgorde moet instellen.

3.1 Basisinstellingen

Naam: Een verstandige naam helpt je om het overzicht te bewaren als je veel extensies gebruikt.

Type extensie: Extensies worden meestal gebruikt voor gesprekken. U kunt de extensie echter ook instellen om faxen te ontvangen ("Fax2Mail"), als vergaderruimte, als wachtlus of als interactief menu (IVR). Gespreksstromen zijn ook beschikbaar in het cloud telefoonsysteem.

Modus oproepnummer: In de modus "Kopnummer van een oproepnummerblok" kunnen oproepnummers en oproepnummerblokken worden uitgebreid met extensies, zodat meerdere extensies via één netlijn kunnen worden bediend.

3.2 Inkomende telefonie

Telefoonnummer: in de volgende stap selecteert u het telefoonnummer of het telefoonnummerblok (netlijn) voor inkomende telefoongesprekken onder "Inkomende telefonie".

Direct kiezen/snelkiezen: Wijs voor nummerblokken het toestelnummer toe, dat meestal ook als snelkiescode wordt gebruikt.

Naam extensie: U kunt kiezen of de naam van de extensie wordt weergegeven bij inkomende gesprekken. Dit kan helpen als medewerkers meerdere extensies beheren (bijv. pers en support hotline) zodat ze het gesprek op de juiste manier kunnen afhandelen.

Gemiste oproepen: Wil je dat gemiste oproepen worden weergegeven? Vink dan het vakje "Ja" aan.

Bezet bij bezet: Als een apparaat bezet is, worden verdere inkomende gesprekken geweigerd met "Bezet", zelfs als andere eindapparaten op de extensie wel vrij zijn. Lees ook onze gedetailleerde informatie over "Bezet bij bezet".

Antwoordapparaat / oproepdoorschakeling: Je kunt het antwoordapparaat of de oproepomleiding voor deze extensie instellen door op het tandwielsymbool te klikken. Lees onze instructies voor het doorschakelen van gesprekken.

Alleen externe oproepen doorschakelen: Hier kun je interne gesprekken uitsluiten van oproepdoorschakeling(Meer informatie).

Beller-ID voor oproepdoorschakeling: In plaats van het nummer van de beller, kunt u ervoor kiezen om het nummer van de gebelde extensie door te schakelen voor oproepdoorschakeling. Hierdoor kan de gebelde partij zich beter voorbereiden op het gesprek.

Naschakeling: Voor meer informatie over deze functie, zie De naschakeling activeren voor een extensie in de Cloud PBX.

Naschakeling alleen voor externe gesprekken: Hier kun je interne gesprekken uitsluiten van de naschakelmodus(Meer informatie).

3.3 Contactinstellingen

Voer je contactgegevens in als je op de hoogte wilt worden gebracht wanneer een gesprek wordt doorgeschakeld. Dit is echter niet essentieel voor het instellen van de extensie.

3.4 Eindapparaten

Wijs de eindapparaten toe waarop u de extensie wilt gebruiken. Zolang u slechts één eindapparaat toevoegt, is het één extensie. Als u meerdere eindapparaten toevoegt, wordt de extensie een gespreksgroep.

Als u nog geen eindapparaten hebt ingesteld, wordt u na het opslaan direct doorgestuurd naar het instellen van het eerste eindapparaat.

4. installatie voltooien

Klik op"Opslaan".

Uw nieuw aangemaakte extensie of belgroep wordt nu weergegeven in het overzicht onder"Extensies en belgroepen".