1. extensie maken

Maak eerst zoals gewoonlijk een nieuwe extensie aan. Stel het type extensie in op "Wachtrij", je kunt de naam zelf bepalen.

Het telefoonnummer is afhankelijk van of u een individueel nummer of de extensie van een nummerblok gebruikt.

Vervolgens geeft u zoals gewoonlijk aan op welk nummer of welke extensie, evenals op de interne snelkiesnummers, de extensie moet reageren. Meer hulp vind je onder "Extensies of belgroepen aanmaken in het Cloud telefoonsysteem".

2. instellingen wachtrij

Onder “Instellingen wachtrij”  kun je de wachtmuziek selecteren die moet worden afgespeeld als een oproep in de wacht staat. Tevens stel je een tijdsperiode bij "Time"-out" waarna de voiemail opneemt zodat bellers een bericht kunnen achterlaten.

U kunt uw eigen wachtmuziek of aankondigingen uploaden in het overzicht van de Cloud telefooncentrale onder "Audiobestanden". Meer informatie over dit onderwerp vindt u in ons artikel "Aangepaste wachtmuziek gebruiken in de cloud telefooncentrale".

3. meldingen instellen

Als je wilt, kun je automatisch meldingen ontvangen over verloren oproepen. Dit zijn bellers die hebben opgehangen in de wachtrij of het einde van de time-out hebben bereikt. Selecteer bij “Kennisgeving medium” of je deze meldingen via sms, e-mail, beide of niet wilt ontvangen en voer je contactgegevens in bij “Contactinstellingen”.

Let op: voor sms-berichten worden kosten in rekening gebracht!

4. eindapparaten toevoegen

Tot slot moeten apparaten worden toegevoegd aan de extensie. Klik hiervoor op het “Bewerk” in het gedeelte "Apparaten".

In het venster dat nu wordt geopend, ziet u alle apparaten van de Cloud telefooncentrale. Klik op het apparaat om het te verplaatsen van de kolom "Beschikbare apparaten" naar "Toegewezen apparaten". Als je klaar bent met de selectie, klik je op "Opslaan" om terug te keren naar de extensie-instellingen,

Klik ook hier op "Opslaan" om de instelling af te ronden.