Je hoeft je geen zorgen te maken over het maken van back-ups. De back-upfunctie werkt automatisch en slaat elke zondagnacht de huidige configuratie van het systeem op.

Er wordt een extra back-up gemaakt wanneer

  • een configuratie wordt hersteld of;
  • een fabrieksreset wordt uitgevoerd.

Om de integriteit van de back-up te garanderen, moet er minstens vijf minuten tussen het maken van back-ups zitten.

Configuratie herstellen

1. Open de geavanceerde instellingen

Open je klantenportaal en klik op Beheer je Cloud PBX.

Klik in het overzicht van de cloud telefooncentrale op het dropdownmenu "Meer" aan de rechterkant en open vervolgens de “Geavanceerde instellingen”.

2. Selecteer tijd

De back-upfunctie is te vinden onder Beheer en onderhoud. Je kunt een van de laatst automatisch aangemaakte opslagpunten selecteren in het dropdownmenu.

Als je eerder handmatig een back-up hebt gemaakt, kun je deze hier ook selecteren.

 

3. Back-up terugzetten

Klik nu op Back-up herstellen en bevestig dat je echt een back-up wilt laden.

Na het terugzetten

Het systeem wordt opnieuw opgestart met de opgeslagen configuratie en is na enkele seconden weer klaar voor gebruik. Houd er rekening mee dat audiogegevens voor aankondigingen en wachtmuziek vanaf dat moment ook opnieuw worden geactiveerd in het systeem.

Automatische provisioning (ACS) vernieuwen

Telefoons die automatisch werden ingesteld, worden daarentegen overgeschakeld naar handmatige configuratie. U kunt de telefoons na het herstel blijven gebruiken, maar wijzigingen in de configuratie in de Cloud PBX worden niet meer automatisch naar de telefoon overgedragen.

Als je deze functie wilt blijven gebruiken, moet je de eindtoestellen in de Cloud PBX terug configureren naar automatische provisioning en de bijbehorende telefoons opnieuw opstarten.

Helaas is deze stap noodzakelijk, omdat er anders problemen kunnen ontstaan met de provisioning servers van de fabrikant.