Je kunt de functie "Oproep overdracht" gebruiken om inkomende gesprekken op verschillende manieren door te verbinden naar andere toestellen. Na een geslaagde oproepoverdracht kun je ophangen en kunnen de andere twee partijen het gesprek voortzetten.

De functies "Wacht" en "Overdracht" vormen de basis voor het overdragen van gesprekken. Hiermee kun je meerdere verbindingen tegelijk opzetten en tussen deze verbindingen schakelen.

Oproep overdracht is een functie van de meeste telefoonsystemen, waaronder het easybell Cloud telefoonsysteem.

Verschillende type overdracht

Hier staan de verschillende mogelijkheden voor oproep overdracht beschreven.

Bijgewoonde overdracht

Je ontvangt een inkomende oproep en neemt deze aan. De beller wil echter uw collega spreken. Je zet het gesprek in de wacht en belt je collega. Na het houden van ruggespraak met je collega wordt het gesprek overgedragen. De beller en je collega zetten dan het gesprek voort.

Blinde overdracht (overdracht zonder overleg)

Je ontvangt een inkomende oproep en neemt deze aan. De beller wil echter uw collega spreken. Je verbindt het gesprek direct door met je collega, zonder vooraf te overleggen. De beller en je collega zetten dan het gesprek voort.

Koude overdracht

Je ontvangt een inkomende oproep en verbind deze direct door met een collega, zonder de oproep vooraf aan te nemen. 

Overdracht maken

Overdracht in de Easybell app

Hieronder staat per soort overdracht beschreven hoe deze uit te voeren in de Easybell app.

Bijgewoonde overdracht in de Easybell app

Je hebt een oproep ontvangen en aangenomen in de Easybell app en wilt deze overdragen aan een collega waarbij je vooraf met je collega overlegt.

 

Klik op “Bijwonen”.

De oproep staat nu in de wacht.

Je kan nu een collega, contactpersoon of een ander nummer bellen.

Druk op “Overdracht” om het gesprek door te verbinden. Je collega kan het gesprek nu voortzetten met de beller, bij jou zal het gesprek verbroken worden.