Je kunt de functie "Gesprek doorverbinden" gebruiken om inkomende gesprekken op verschillende manieren door te verbinden naar andere abonnees. Na een geslaagde oproepdoorschakeling kunt u ophangen en kunnen de andere twee partijen het gesprek voortzetten.

De functies "Houden" en "Doorschakelen" vormen de basis voor het doorschakelen van gesprekken. Hiermee kun je meerdere verbindingen tegelijk opzetten en tussen deze verbindingen schakelen.

Deze oproepdoorschakeling is een functie van de meeste telefoonsystemen, waaronder ons easybell Cloud telefoonsysteem.

Verschillende doorschakelingen

Hier volgt een concreet voorbeeld van alle drie de soorten oproepdoorschakeling:

Je werkt op de persafdeling en bent samen met andere teamcollega's bereikbaar via een gedeelde persextensie. U ziet dat er een gesprek binnenkomt. Je hebt nu de volgende opties:

Warme overdracht (bijgewoonde overdracht / overdracht met overleg)

De inkomende oproep wordt aangenomen. Het gesprek wordt doorverbonden na overleg met de deelnemer aan wie het gesprek moet worden doorverbonden.

Voorbeeld: Je neemt de oproep aan. De beller wil echter uw collega spreken die hem als contactpersoon is aanbevolen. Je kunt nu de collega op zijn toestel bellen en de beller na overleg naar hem doorverbinden.

Blinde overdracht (overdracht zonder overleg)

De inkomende oproep wordt aangenomen. Het gesprek wordt doorverbonden zonder overleg met de deelnemer aan wie het gesprek moet worden doorverbonden.

Voorbeeld: De inkomende beller is een bekende contactpersoon van je collega. U weet dat hij op zijn gesprek wacht, maar niet aan zijn bureau is. Je neemt de oproep aan en verbindt de oproep rechtstreeks door naar het mobiele nummer van je collega zonder vooraf contact op te nemen.

Koude overdracht (directe overdracht, overdracht zonder gespreksaanname)

Het gesprek wordt onmiddellijk doorverbonden. De oproep wordt niet vooraf beantwoord of er wordt overlegd met de deelnemer naar wie de oproep moet worden doorgeschakeld.

Voorbeeld: De inkomende beller is een bekende contactpersoon van je collega. U weet dat hij op de oproep wacht, maar niet aan zijn bureau is. Je beantwoordt de oproep niet, maar verbindt de oproep rechtstreeks door naar het mobiele nummer van je collega zonder vooraf contact op te nemen.