Je hoeft je geen zorgen te maken over het maken van back-ups. De back-upfunctie werkt automatisch en slaat 's nachts regelmatig de huidige configuratie van het systeem op.

Er wordt een extra back-up gemaakt wanneer

  • een configuratie wordt hersteld of
  • een fabrieksreset wordt uitgevoerd.

Om de integriteit van de back-up te garanderen, moet er minstens vijf minuten tussen deze momenten zitten.

Configuratie herstellen

1. roep geavanceerde instellingen op

Open je klantenportaal en ga naar Telefoonfuncties → Cloud telefooncentrale.

Klik in het overzicht van de cloud telefooncentrale op het veld "Meer" aan de rechterkant en open vervolgens de "Geavanceerde instellingen" van je cloud telefooncentrale.

2. selecteer tijd

De back-upfunctie is te vinden onder"Beheer en onderhoud". Je kunt een van de laatst automatisch aangemaakte opslagpunten selecteren uit het vervolgkeuzemenu.

Deze worden aangemaakt volgens de volgende logica:

  • dagelijks 's nachts
  • wekelijks op zaterdag
  • om de twee weken, ook op zaterdag
  • voor het resetten van het systeem

Als je eerder handmatig een opslagpunt hebt gemaakt, kun je dit hier ook selecteren.

 

3. commissieherstel

Klik nu op "Back-up herstellen" en bevestig dat je echt een back-up wilt laden.

Na de restauratie

Het systeem wordt opnieuw opgestart met de opgeslagen configuratie en is na enkele seconden weer klaar voor gebruik. Houd er rekening mee dat audiogegevens voor aankondigingen en wachtmuziek vanaf dat moment ook opnieuw worden geactiveerd in het systeem.

Automatische configuratie (ACS) vernieuwen

Telefoons die automatisch werden ingesteld, worden daarentegen overgeschakeld naar handmatige configuratie. U kunt de telefoons na het herstel blijven gebruiken, maar wijzigingen in de configuratie in de cloud telefooncentrale worden niet meer automatisch naar de telefoon overgedragen.

Als je deze functie wilt blijven gebruiken, moet je de eindtoestellen in de cloud telefooncentrale terugschakelen naar automatische provisioning en de bijbehorende telefoons opnieuw opstarten.

Helaas is deze stap noodzakelijk omdat er anders problemen kunnen ontstaan met de provisioning servers van de fabrikant.