In de Cloud PBX kun je meerdere eindtoestellen toewijzen aan een extensie en zo een belgroep aanmaken. Het gebruik van een belgroep kan verschillen. Hier zijn twee voorbeelden:

Gedeeld gebruik

Een belgroep kan bijvoorbeeld een servicehotline zijn, waar verschillende collega's samen alle oproepen beantwoorden. Om dit te laten werken, is het belangrijk dat inkomende oproepen worden gesignaleerd, zelfs als er al een of meer oproepen plaatsvinden.

Meerdere apparaten van één persoon

De situatie is anders als een extensie uitsluitend wordt gebruikt door één persoon die bijvoorbeeld een softphone gebruikt in zijn thuiskantoor en de mobiele app als hij onderweg is, naast zijn bureautelefoon op kantoor. Als deze persoon een gesprek voert op een van deze apparaten, mogen er geen verdere inkomende gesprekken worden afgeleverd - de verbinding moet "bezet" zijn, bellers horen dan een bezettoon.

Opmerking over Do-Not-Disturb en Busy on busy

De functie "Busy on busy" maakt onderscheid tussen het feit of er daadwerkelijk een gesprek wordt gevoerd of dat slechts één eindapparaat is ingesteld op Do-Not-Disturb(Niet storen). 

Als bijvoorbeeld de DND-toets op een telefoontoestel wordt geactiveerd, worden inkomende oproepen nog steeds gesignaleerd op alle andere apparaten - totdat er daadwerkelijk een verbinding tot stand is gebracht.

Stappen instellen

1. De Cloud PBX openen

Open het Easybell klantenportaal en log in met je persoonlijke toegangsgegevens.

Selecteer vervolgens "Mijn producten" in het bovenste menu en klik op "Beheer je Cloud PBX" om toegang te krijgen tot het overzicht van de centrale.

2. Extensie bewerken

Je kunt de functie "Busy on busy" individueel instellen voor elke extensie of belgroep.

Klik hiervoor op Bewerken naast de gewenste extensie.

3. Stel busy on busy in

Je vindt de instellingen in de sectie "Inkomende telefonie".

Vink het vakje "busy on busy" aan of uit en klik vervolgens op "Opslaan" onder aan de pagina.